Artikelen
3 oktober 2014
Sterke verhalen uit Wolfskuil wint Communicatieprijs
De Communicatieprijs Nijmegen is gegaan naar Sterke Verhalen uit de Wolfskuil. Een project waarbij de verhalen van bewoners uit Wolfskuil in stripvorm zijn samengekomen. Maar liefst 23 projecten dongen mee naar de prijs. Zo’n 150 bezoekers kwamen af op de prijsuitreiking gisteravond op de Novio Tech Campus in Nijmegen. Ook burgemeester Hubert Bruls was aanwezig.
De vijf beste projecten mochten zich op 3 oktober nog één keer presenteren. Een vakjury koos uiteindelijk Sterke Verhalen uit de Wolfskuil als beste communicatieproject. Nieuwe bewoners interviewden oude bewoners over de verhalen uit de wijk. Dat resulteerde in een stripboek met diezelfde verhalen.
Publieksprijs en innovatieprijs
Daarnaast mikten de inzendingen op de innovatieprijs en publieksprijs. Voor de publieksprijs kon voorafgaand aan het evenement online worden gestemd op alle inzendingen. Ruim 2.000 mensen brachten een stem uit, waaruit de top vijf rolde. Zowel op social media als op de avond zelf werden deze vijf projecten in korte filmpjes in het zonnetje gezet. Na een nek-aan-nekrace koos het publiek uiteindelijk Boek op de Bank, een nieuw literair festival uit Nijmegen. Burgemeester Hubert Bruls reikte de publieksprijs uit.
Het thema van dit jaar was ‘innovatie’ en daarom werd uit alle inzendingen het meest innovatieve project gekozen. Dat was de Glass Guide van TakeTwo/Masc en Bliss. Een toeristische toer met Google Glass in Noord-Limburg.
Communicatie in Nijmegen
De Communicatieprijs Nijmegen werd dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. Het is een initiatief van de Communicatiekring Nijmegen, de vereniging van communicatieprofessionals in de regio. Tijdens de wedstrijd krijgen alle creatieve en aansprekende communicatieprojecten in het Rijk van Nijmegen – letterlijk – een podium. Projectleider Sander Ummelen: “De regio Nijmegen huisvest een groot aantal creatieve bureaus, een groeiende groep professionals en zzp’ers en meerdere communicatieopleidingen. We mogen trots zijn op wat de lokale communicatiebranche in huis heeft. Het was een geweldige avond en we kijken nu al uit naar de editie van volgend jaar.”
Het winnende team van Sterke verhalen uit Wolfskuil. Foto: Mathijs Hanenkamp
Nijmegen Business