Artikelen
29 oktober 2014
TALQS ontwikkelt eenvoudige knop om mee te bellen
Het startende bedrijf Talqs biedt een technologie waarmee websitebezoekers via hun computer of tablet, direct kunnen bellen naar het bedrijf waarvan de website is.
Volgens de oprichter, Bartel Verkruijssen, is het idee van Talqs ontstaan na de frustratie over de tijd die je kwijt bent voordat je iemand kunt bellen. “Als je een nummer van een website wilt bellen moet je eerst je telefoon pakken, dan schakel je je telefoon in en ga je naar het beeldscherm, daarna voer je het telefoonnummer in en pas dan kun je bellen. Gemiddeld duurt dit 53 seconden terwijl de meeste telefoongesprekken niet langer dan 2 minuten duren. We dachten: als je met Skype kan bellen van computer naar computer, waarom zou je dan niet via je computer direct naar een vast of mobiel nummer kunnen bellen. Deze frustratie leidde tot de geboorte van de belknop. Door de knop belt de websitebezoeker via de microfoon en luidspreker van zijn computer of tablet direct naar het vaste of mobiele nummer van een bedrijf. Hiervoor is één muisklik voldoende. De beller hoeft dus niets te downloaden, geen gegevens achter te laten en niets te betalen.”
Het bedrijf richt zich in eerste instantie op de zakelijke markt. Volgens Talqs zorgt deze technologie ervoor dat bedrijven hun service verbeteren en sneller in contact komen met potentiële klanten. Daarom kan de belknop in minder dan vijf minuten op een website gezet worden en hoeven bedrijven niets aan hun huidige telefoonstructuur te veranderen.
Volgens Bartel maken de eerste bedrijven al enthousiast gebruik van de knop en hij verwacht daarom dat veel bedrijven geïnteresseerd zijn.
Nijmegen Business