Artikelen
2 juni 2014
Technische Dienst Groot Warnsborn bij Gerard de Visser in uitstekende handen
Van legionellabeheer tot brandmeldinstallatie, van eenvoudige schakelaar tot wifi, alle techniek binnen Groot Warnsborn is de verantwoordelijkheid van Gerard de Visser. Voor het comfort en de veiligheid van gasten en medewerkers zorgt Gerard en dat deed hij op 1 mei al 12,5 jaar.
Legionellabeheer? “Ja”, zegt Gerard de Visser. “Het is verplicht om elk waterpunt van een kamer die langer dan een week leegstaat minimaal twee minuten te laten lopen. Daar houden we ons in een nauwgezette administratie dus keurig aan.” Gerard de Visser werd opgeleid als elektricien, werkte lang voor een bedrijf gespecialiseerd in stalinrichting, voordat hij solliciteerde bij Groot Warnsborn. ”Ik had me in die vorige baan breed ontwikkeld, was inmiddels ook verwarmingsmonteur en loodgieter en ik heb als hobby elektronica en alles wat met computers heeft te maken. En ik sleutel graag aan motoren. Ik woon in Doetinchem en dus verheug ik me elke dag weer op mijn retourtje op mijn Suzuki 750GS.”
Ogen en oren
Groot Warnsborn ligt prachtig in de bossen, maar dat heeft ook nadelen. “Bijvoorbeeld wat het tv-bereik betreft, dat hebben we via een schotel perfect opgelost. Hetzelfde geldt voor wifi. Toen ik begon had internet hier een capaciteit van 256 kb, nu komt uit dezelfde kabel 20 mb. Dat interesseert me.” Gerard heeft in zijn dagelijks werk te maken met alle afdelingen binnen het hotel-restaurant. “Natuurlijk veel met de huishouding, zij zijn mijn ogen en oren, ze constateren gebreken die ik dan oplos. Dit is een behoorlijk complex bedrijf en geen enkele dag verloopt hetzelfde. Ik heb bijvoorbeeld net de server opnieuw opgestart, want er was een probleem met de mail, daarna heb ik een douchestang vervangen en ik ben bezig de badkamers in het koetshuis opnieuw te betegelen. Omdat ik de grote verbouwing heb meegemaakt weet ik precies waar alle aansluitingen zitten en leidingen lopen.”
Familiesfeer
Elke werkdag begint voor Gerard met een rondje door het hotel, even checken of alles goed functioneert, even met collega’s praten. Hij vindt het een genot om op Groot Warnsborn te werken. “Prachtig hotel-restaurant, prachtige locatie en hele fijne collega’s. Wij werken hier echt als een team, het leek in het begin wel familie, moest ik best aan wennen, want dat kende ik niet. Mensen hebben hier echt iets voor elkaar over, daarom hangt er altijd een plezierige sfeer en dat merken onze gasten ook. Dat verklaart in mijn ogen voor een belangrijk deel het succes van dit bedrijf.”