Artikelen
13 maart 2017
Telecom- en IT-specialist IRIS one neemt Business Center Nijmegen over
Degenen die regelmatig op Kerkenbos komen, hebben het waarschijnlijk al gezien: Business Center Nijmegen is overgenomen door de Brabantse telecom- en IT-specialist IRIS one. De vertrouwde gezichten blijven, net zoals het persoonlijke contact met klanten. Wat erbij komt is een flinke hoeveelheid kennis en ervaring op het gebied van tijd- en plaatsonafhankelijk werken.
‘We zorgen dat bedrijven tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen werken op ieder device’
Business Center Nijmegen focuste zich voornamelijk op mobiele telefonie. Jorg van Oijen, manager Gelderland bij IRIS one, vertelt: “Bij hen ging het vooral om mobiele contracten voor de zakelijke markt, maar die markt is aan het verzadigen. Het werd steeds moei-lijker om toegevoegde waarde te bieden.” Adviseur Freek Peters beaamt dat. “Het ging vooral om een simkaartje en een telefoontje. Sinds de overname door IRIS one is dat een stuk breder en zijn we bovendien met een veel groter team.”
Tijd- en plaats-onafhankelijk werken
IRIS one denkt niet pur sang in producten of diensten, maar kijkt vooral naar de manier van werken. Jorg: “Hoe werkt iemand, wat gebeurt er in het bedrijf, hoe werken collega’s samen, wat zijn de doelstellingen van het bedrijf? Vervolgens kijken we hoe we onze producten en diensten kunnen inpassen, zodat het maatwerk is. We zorgen dat bedrijven tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen werken op ieder device. Telecom en IT schuiven steeds meer in elkaar, denk hierbij aan de integratie met bedrijfs-applicaties. Waar je ook bent: je kunt altijd online werken en je kunt altijd bij je bestanden.”
Kansen
De hoofdvestiging van IRIS one bevindt zich in Vlijmen. De directie wilde het gebied vergroten en zag kansen in Nijmegen. Jorg vertelt: “Onze grootste doelgroep bestaat uit bedrijven tussen de tien en tweehonderd medewerkers. Een stukje fysieke aanwezigheid in Nijmegen vonden we belangrijk, daarom is Business Center overgenomen.” IRIS one heeft een zeer breed portfolio, een groot team met eigen engineers en beschikt over de hoogste partnerstatus bij de providers, KPN en Telfort en Vodafone. “Daardoor kun je bij de klant echt waarde toevoegen.”
Traditioneel
Er is bij veel ondernemers nog een hoop te verbeteren als het gaat om ICT, aldus Jorg en Freek. “Veel bedrijven maken nog gebruik van traditionele zaken, zoals fysieke servers op de zaak waarbij ze iedere dag een back-up moeten maken. Ook de werkplek is vaak nog heel traditioneel ingericht en daardoor zijn de functionaliteiten voor de gebruiker beperkt. Daar proberen wij onze klanten in te adviseren, met als doel dat zij hun klantcontact kunnen verbeteren. Klanten van onze klanten moeten de juiste ervaring krijgen. ICT is daarbij heel belangrijk.”
‘Waar je ook bent: je kunt altijd online werken’
Stevig fundament
IRIS one bestaat al sinds 1992 en heeft dus een schat aan ervaring. Het fundament van de organisatie is stevig en het team bestaat inmiddels uit zo’n dertig professionals. “Wij moeten het hebben van onze dienstverlening”, zegt Jorg. “We doen heel veel aan klantte-vredenheid en willen onze klanten de wow-ervaring geven. Daarom houden we veel contact. Altijd blijven communiceren, dat is het belangrijkst.”
Meer weten? www.iris-one.nl
Nijmegen Business