Artikelen
12 december 2017
Terugblik op De Baaij als Autobedrijf van het jaar: ‘Een verkiezing winnen is geen kunstje’
Het is exact een jaar geleden dat Thijs de Baaij kon aankondigen, dat zijn Autobedrijf De Baaij was verkozen tot ‘Autobedrijf van het jaar 2016-2017’. In de november-editie 2016 van Nijmegen Business vertelde hij hoe zijn onderneming onder de loep werd genomen. Maar hoe is het hem het afgelopen jaar vergaan?
“In de aanloop naar de verkiezing kijk je niet alleen hoe goed je werkplaats functioneert en of de klant tevreden is, maar ook naar de kwaliteit van je verkoopservice, hoe je met je personeel omgaat, of je de financiën op orde hebt en of je voldoende maatschappelijk onderneemt. Deze zelfreflectie heeft ervoor gezorgd dat wij onze processen tot in de puntjes konden verbeteren. Zo’n verkiezing is echter géén kunstje: we zijn wie we zijn en op die wijze blijven wij doorgaan. Dat betekent dat wij er alles aan doen om te zorgen dat de klant meer dan tevreden de deur uitloopt.”
Trotse ambassadeurs
Op 3 oktober heeft Thijs de titel overgedragen aan de winnaar van 2017-2018 en vertelt wat de verkiezing hem heeft gebracht. “Het ene moment staat de krant op de stoep en het andere moment geef je een interview op de radio. Dit jaar heb ik ook mogen spreken op congressen over mijn visie op gastheerschap en kreeg ik een eigen column in een vakblad voor autobedrijven. Daarnaast merk ik ook dat de verkiezing meer vertrouwen bij onze klanten heeft gebracht. Het is een extra stukje trots, waarmee zij nog sterkere ambassadeurs worden van ons autobedrijf.”
Toekomstbestendig
Autobedrijf De Baaij kent een stabiele groei en om ook in de toekomst een duurzame onderneming te blijven, stuurt Thijs voortdurend aan op ontwikkeling. “De autobranche verandert in rap tempo. De trend is dat we steeds meer elektrisch gaan rijden en daarom is ons personeel voorzien van de juiste kennis om met de nieuwe technologie mee te gaan.
Nieuw gezicht
Sinds 2 oktober heeft De Baaij met Giel van Oers een nieuwe aftersales manager. Als voormalig werkplaats manager bij een grote Nijmeegse autodealer weet hij goed structuur aan te brengen in het bedrijf. “Wanneer de werkplaats perfect functioneert, plukt onze klant daar de vruchten van. En dat is precies wat mijn vak zo leuk maakt”, vertelt Giel. “Het is al vervelend genoeg dat je je auto moet laten onderhouden of zelfs repareren. Wanneer ik dan zie dat een klant alsnog met een glimlach naar buiten loopt, is mijn dag helemaal goed.”
Meer weten?
www.autobedrijfdebaaij.nl
