Artikelen
10 december 2019
This Play Media: Heeft adverteren in 2019 nog zin?
“Och daar is weer zo’n bedrijf dat mij een advertentie wil verkopen, maar adverteren is weggegooid geld, want ik kan niet controleren wie mijn advertentie ziet”, en “mobiel adverteren is voor ons niet te betalen, maar alleen weggelegd voor de Grote Jongens.” Veelgehoorde opvattingen over adverteren. Directeur-eigenaar Ivan Tadic van This Play Media (TPM) en accountmanager Ron Vierboom gaan aan de hand van dergelijke kritieken in op de vraag of adverteren in 2019 nog zin heeft.
Display advertenties zijn onmisbaar voor een succesvolle mediamix. Door geavanceerde algoritmes zet TPM campagnes in met minimale waste. TPM is uniek in lokaal en regionaal adverteren op méér dan 100.000 prominente apps en sites zoals Nu, Telegraaf, Buienradar, Funda, et cetera.
Programmatic advertising
In de wereld van programmatic advertising neemt de smartphone een prominente plaats in. Je zorgt dan dat je de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment laat zien. Dit gaat met behulp van verzamelde data en met technologie waarbij algoritmes bepalen of een persoon binnen de juiste doelgroep valt om jouw advertentie te zien. Een andere handigheid is geofencing: het virtueel afbakenen van een geografisch gebied door middel van GPS. Ivan: “Zo hebben we voor Maalsen Optiek een speciale actie bij studenten onder de aandacht gebracht door de mobile add te targetten op de Radboud Universiteit. Een ander voorbeeld van location based advertising is het bedrijf Softstar. Dat bedrijf heeft een calculatie-programma voor schilders en brengt dat door middel van mobile advertising momenteel onder de aandacht bij 10.000 schildersbedrijven en zzp’ers. Voor Kolmeijer makelaars en taxateurs hebben we zelfs een wijkgerichte aanpak.”
Unieke dienstverlener, gericht op het MKB TPM is weliswaar een piepjong bedrijf, maar de in 2018 opgerichte onderneming is nu al een belangrijke speler op het gebied van mobile display advertising. Ivan: “Het mkb loopt achter op de multinationals wat betreft adverteertechnieken. Wij hebben de complexe materie van programmatic advertising ‘platgeslagen’ en toegankelijk gemaakt voor de lokale en regionale ondernemer. Wij hebben ons als enige aanbieder gespecialiseerd in de markt van de lokale ondernemer.” Ron vult aan: “Deze manier van adverteren is buitengewoon geschikt voor de retail en dienstverlening.”
Betaalbaar
Dit alles is mogelijk tegen een laag maandbedrag, iets wat niet iedereen weet. TPM heeft programmatic advertising bereikbaar gemaakt voor het MKB. Het is onder andere mogelijk in een vaste pakketvorm, vanwege de vele targetting variabelen en vormen. Het bedrijf beschikt over programmeurs in het buitenland, 6 accountmanagers voor de lokale en regionale ondernemer en 3 binnendienstmedewerkers.
Door middel van programmatic advertising ben je zichtbaar binnen de juiste doelgroep, wat leidt tot een toenemende naamsbekendheid, een voorkeurspositie en een zekere autoriteit. En dat kan weer leiden tot een hogere omzet. Deze manier van adverteren is dus zeer inzichtelijk, doelgericht en relevant voor het publiek dat je ermee bereikt. Op basis hiervan kun je gerust stellen dat adverteren anno 2019 wel degelijk zin heeft!