Artikelen
11 juli 2014
Top Vrouwen Selectie Nijmegen Business
13 Topvrouwen over hun passie, business en bovenal plezier in wat ze doen. Van het bestuur van Ruby and Rose tot een raadslid van de Nijmeegse Fractie. U kunt het allemaal lezen in onderstaande artikelen. Veel plezier!
Ilse van Steen is sinds 16 december de vestigingsdirecteur van Antonio Shining Places in Nijmegen. “Daar-voor werkte ik vijf jaar op het Arnhemse hoofdkantoor en maakte daar deel uit van het MT. Directeur Toni vroeg me leiding te gaan geven in Nijmegen, onze tweede vestiging. Dat was voor mij een nieuwe uitdaging. Ik ging een team aansturen van 25 medewerkers. Doordat we vanaf die tijd volop bezig zijn om onze Nijmeegse klanten die we voorheen vanuit Arnhem bedienden over te zetten op onze Nijmeegse vestiging groeit dat aantal snel. Dat is niet alleen een bedrijfsmatig voordeel, maar ook beter voor de klanten. Zij vinden het prettig vanuit Nijmegen bedient te worden. Bovendien woon ik in Nijmegen, dat zie ik als een bijkomend voordeel. We werken hard aan onze naamsbekendheid in het Nijmeegse en maken daarom deel uit van allerlei netwerken hier, onder andere van de OSRN, het Ondernemerscafé, TPN West en BNZ, want netwerken werkt.”
Sandra Douna en Jie Chang zijn de vrouwen achter Ruby and Rose, de stichting die zich inzet voor fondsenwerving ten behoeve van onderzoek naar gynaecologische kanker. “De grote initiator is Leon Massuger, hoogleraar gynaecologische kanker aan het Radboudumc. Het is zijn droom om de oorzaak van eierstokkanker te achter-halen. Naast onderzoek praat je ook over voorlichting en preventief onderzoek bij vrouwen. Eierstokkanker is een ‘silent killer’, voordat je klachten ontwikkelt is de ziekte al vergevorderd. Er zijn 1400 nieuwe gevallen per jaar en jaarlijks sterven zo’n 1000 vrouwen aan de aandoening. Daarom is onderzoek, voorlichting en screening erg gewenst. Ruby and Rose is benoemd tot het nationale goede doel van de ‘Ladies Circle’, een organisatie van zeventig vrouwenclubs die zich verspreid over Nederland inzetten voor het vergroten van de naamsbekendheid van Ruby and Rose en voor fondsenwerving. En daar zijn we heel blij mee.”
Attis van der Horst startte in 2007 met Aankoopmakelaardij Attis van der Horst. “Ik vind dat een aankoopmakelaar echt toegevoegde waarde heeft. Als je een huis verkoopt, ken je dat huis, maar als je een ander huis wilt kopen spring je in het diepe. Ik zorg voor de nodige achtergrondinformatie met betrekking tot bij-voorbeeld vergunningen, bouwkundige staat, de waarde en de reële prijs. Wat koop je nou eigenlijk, is dit echt wat je zoekt en is de prijs in orde? Op die vragen geef ik antwoord. Ik doe alleen aankoopbegeleiding, heb zelf geen te verkopen huizen in portefeuille, zodat ik altijd een eerlijk en objectief oordeel kan geven. Je moet geen huis kopen, maar een thuis, daar gaat het om.”
Henriëtte Legel (That’s it) richt zich op de ontwikkeling en groei van mens in organisatie vanuit de kerngedachte dat ontwikkeling van mensen de prestatie van de organisatie verbetert. Wat daarvoor nodig is hangt af van de organisatiedoelen, de cultuur en het verandervraagstuk van de organisatie. Essentieel hierbij is dat medewerkers zichzelf, het team en de organisatie kunnen gaan zien als een lerende entiteit. Henriëtte haar passie is om mensen juist in beweging te brengen en op een inspirerende manier in verbinding te brengen naar een volgende stap in hun eigen ontwikkeling. Mensontwikkeling en organisatieontwikkeling gaan zo hand in hand. Daarnaast werkt Henriette nauw samen met Human ConneXion, een bureau gespecialiseerd in eigen regievoering bij verzuim, activering en inzetbaarheid. “Hier blijkt dat een positieve mens- en resultaatgerichte benadering, strakke regievoering en open communicatie leidt tot veel lager verzuim.” Meer info? www.thatsit.info
Carla Aalders en Judith Peters zijn mede-eigenaren van Kompas Veiligheidsgroep, een dienstverlener op het gebied van BHV. “Wij verzorgen de complete BHV-organisatie voor bedrijven, of het nu gaat om opleidingen, consultancy of veiligheidsproducten. We leiden jaarlijks zo’n 45.000 cursisten op tot bedrijfshulpverlener, stellen veiligheidsrapportages op en verzorgen veiligheidstrainingen. Ook op het gebied van controles, onderhoud en leveringen van alle brandbestrijdings- en BHV-materialen kan de klant bij ons terecht, ook via onze webshop. Wij zoeken onderscheid in dienstverlening op maat, zijn landelijk georganiseerd en staan open voor uitdagingen in innovaties. Wij waren bijvoorbeeld het eerste instituut dat in Nederland de eendaagse basiscursus BHV en de halfdaagse herhalingscursus introduceerde. Kompas Veiligheidsgroep is ISO 9001 CERTIKED gecertificeerd en daarmee voldoen wij aan de hoogste standaard van kwaliteitszorgsysteem voor opleidingsinstituten. “
Marleen Olde is adviseur in interne communicatie en verandercommunicatie. “Mijn werkgebied ligt vaak tussen IT en de overige functionele afdelingen van een organisatie. Ik combineer mijn kennis van communicatievraagstukken met de ervaring die ik heb opgedaan in IT. In 2008 heb ik b-comm opgericht, omdat ik zag dat communicatie binnen IT veranderingstrajecten vaak niet de interne aandacht kreeg die het verdient. Met b-comm voeg ik waarde toe aan organisaties, vaak vanuit een IT perspectief. Zo is het belangrijk dat een IT strategie zichtbaar waarde toevoegt aan de doelstellingen van de organisatie. Hiermee voorkom je een discussie over de kosten van IT en kun je aantoonbaar maken dat IT meerwaarde heeft voor de organisatie. Daarnaast leer ik mensen in een organisatie met hulp van IT tools, zoals Yammer en SharePoint (op dit moment heel actueel) intern samen te werken, kennis te delen en zo het ‘corporate brain’ te vergroten. Mijn rol is: Hoe verleid ik medewerkers er toe en motiveer ze om hun kennis te delen en zo de organisatie sterker en slimmer te maken.” Meer info? www.b-comm.nl
In 1982 startte Conny Reuvers met een dameskapsalon, gespecialiseerd in haarstyling en -kleuren. “Daarnaast verkopen we ook onze luxe haar-producten. We onderscheiden ons door onze eigen stijl, leveren geen stan-daardwerk en houden uiteraard rekening met wensen van de klant, maar ook met de mogelijkheden. En we gaan ver in onze specialisatie. We starten bijvoorbeeld met een product-lijn voor mensen met hoofdhuid-problemen, zoals haaruitval, eczeem of psoriasis. We hebben ons verdiept in de dermatologie van de hoofdhuid en zijn inmiddels gecertificeerd. We kunnen nu ook mensen die als gevolg van een ziekte te maken krijgen met (plaatselijk) haaruitval adviseren en wat belangrijker is, helpen. Vroeger had je pruiken, tegenwoordig is veel meer mogelijk, daarin kunnen we nu veel betekenen.”
Femke van Erp beheert sinds eind 2013 de klantcontacten van Business Class Chauffeursdiensten. “Relaties onderhouden en nieuwe klanten zoeken voor onze unieke dienstverlening. Wij lever-en chauffeursdiensten op afspraak, rijden klanten in hun eigen auto naar de plaats van bestemming. Dat kan een zakelijke rit zijn, maar we rijden bij-voorbeeld ook families naar Schiphol en zetten later hun auto weer thuis neer. We lossen bijvoorbeeld ook alle vervoersvragen rond congressen of evenementen op, dat kunnen we volledig invullen. Veel van onze klanten hebben behoefte aan een chauffeur, maar niet fulltime. Wij leveren professioneel maatwerk, ook in onze chauffeurs. Iedere chauffeur van Business Class vormt het visitekaartje van het bedrijf. Daarom hanteren we strenge selectiecriteria.”
Franca Snoeijs is sinds 1997 eigenaar van Snoeijs Consultants, een onaf-hankelijk financieel adviesbureau voor bedrijven en particulieren. “Wij geloven in veelzijdigheid, in samenwerking met andere specialisten als advocaten, notarissen, accountants en belasting-adviseurs en we geloven in maatwerk. Ethisch adviseren en maatschappelijk ondernemen is voor ons vanzelf-sprekend. Wij voldoen aan alle eisen die de Wet Financieel Toezicht stelt en dus mogen we van de AFM heel breed adviseren. Bovendien zijn we een van de slechts ca. 1.000 vergunninghouders in Nederland op het gebied van pensioenadvies. Dat heeft niet alleen met vakbekwaamheid te maken, maar ook met onze wens om in dit vak voorop te lopen.” Snoeijs Consultants verzorgt ook financiële coaching voor bedrijven. “En in echtscheidingszaken, vaak heel ingewikkelde trajecten, uitdrukkelijk in samenwerking met de echtscheidingsadvocaat / -mediator”. Franca Snoeijs is ook mediator, maar wil dat alleen zijn op andere conflictterreinen.
Tamara Schellekens is een veelzijdige vrouw. Ze is docent marketing & communicatie aan de HAN. Daarnaast doet ze een promotie-onderzoek/proefschrift naar de succes- en faalfactoren van achttien Nederlands Betaald Voetbal Organisaties en 28 buitenlandse clubs in acht competities naar de voetbalorganisatie 2020. Onlangs leidde ze nog een succesvol debat tussen de directeuren van N.E.C., Vitesse, Achilles ’29 en De Graafschap. Ze heeft verder met Sports Business Community haar eigen onderneming. “SBC is een veelzijdig marketingcommunicatiebureau waarbij ik klanten uit de sectoren sport, beauty, food, fashion & lifestyle adviseer in marketing, communicatie en mijn specialisme P.R. Ik vind vooral journalistieke producties leuk en schrijf voor bijvoorbeeld Ajax Clubnieuws, Coaches Betaald Voetbal, Supportersclub Oranje en Sportnieuws. Samen met een netwerk van professionals bedenken, organiseren, implementeren en evalueren we communicatieprojecten en evenementen die het sponsoren van sport, fans en media raken en vooral effectiever maken.”
Het is inmiddels ruim achttien jaar geleden dat Wendy Grutters haar eigen bedrijf Dolynn Communication & Events oprichtte. Maar Wendy doet meer, ze is raadslid van de Nijmeegse Fractie (met onder andere economie, toerisme en evenementenbeleid in portefeuille), Lid van de Raad van Toezicht van het Centrum voor Jong Ondernemerschap en organisator en coördinator van het Ondernemerscafé. Daarnaast speelt ze een belangrijke rol in de Nijmeegse HaringParty, dus Wendy heeft een volle agenda. Sinds begin dit jaar is Dolynn gefuseerd met het evenementenbureau van Ad Holland. “We richten ons op enter-tainment in de brede zin van het woord, artiesten, sprekers, evenement-enorganisatie en alle marketing en communicatie er om heen en we starten binnenkort een hostessbureau. De samenwerking ligt erg voor de hand, de synergetische effecten zijn groot, we vullen elkaar uitstekend aan.”
Nijmegen Business