Nieuws
23 augustus 2022
Van flyer tot spandoek, welk promotiemateriaal heb jij nodig?
Wanneer je met je bedrijf op een evenementenbeurs staat, wil je natuurlijk dat jouw bedrijf opvalt tussen alle andere bedrijven. De aankleding van jouw stand is hierbij van groot belang. Een opvallende stand zorgt er namelijk voor dat bezoekers sneller naar jouw stand komen, zodat jij als vertegenwoordiger alles kunt vertellen over de producten of dienstverlening van jouw bedrijf. Het vertegenwoordigen van een bedrijf op een evenementenbeurs is een bijzonder goede manier om nieuwe potentiële klanten te werven. Maar hoe zorg je er nu voor dat bezoekers direct naar jouw stand toe lopen? In dit artikel lees je meer over promotiemateriaal en hoe je dit op een effectieve manier inzet tijdens een evenementenbeurs.
Bedrijfsinformatie in een oogopslag
Het creëren van interesse onder de beursbezoekers is de eerste stap tijdens het meedoen aan een evenementenbeurs. Tijdens de beurs kan het zo zijn dat je in gesprek raakt met verschillende bezoekers, waarbij de ene bezoekers meer potentie heeft dan de andere. De kans bestaat namelijk dat niet iedere beursbezoeker gezien kan worden als een potentiële nieuwe klant. Voor de beursbezoekers die interesse tonen, wil je natuurlijk dat het contact warm blijft en dat potentiële klanten direct naar de telefoon kunnen grijpen wanneer de kogel door de kerk is. Tijdens deze momenten is het belangrijk dat er na afloop van het gesprek op de beurs, een visitekaartje is gegeven. Op een visitekaartje staat de naam, het telefoonnummer en emailadres van de persoon waarmee is gesproken. Op deze manier kan de geïnteresseerde beursbezoeker direct contact opnemen met de persoon in kwestie, waardoor er direct een vervolgafspraak ingepland kan worden.
Zorg dat je stand opvalt
Voordat beursbezoekers in gesprek raken met jou als vertegenwoordiger, is het belangrijk dat beursbezoekers een goede eerste indruk krijgen. Dit doe je door de aankleding van jouw stand. Zorg dat opvallende elementen de aandacht trekken van de beursbezoekers. Door bijvoorbeeld gebruik te maken van vlaggen of een spandoek, maak je het mogelijk dat beursbezoekers van afstand jouw stand kunnen zien. Door daarnaast flyers of folders uit te delen, zorg je ervoor dat bezoekers het bedrijf blijven onthouden, ook nadat zij zijn weggelopen van de stand. Mede hierdoor wordt de gedachte vastgehouden en is de kans groter dat beursbezoekers uiteindelijk terugkeren naar de stand of contact opnemen met het bedrijf.
Kortom, tijdens een evenementenbeurs is het belangrijk dat jouw stand opvalt en dat de aandacht wordt vastgehouden. Dit zal uiteindelijk resulteren in de groei van potentiële nieuwe klanten.
Nieuws