Artikelen
21 april 2016
‘Van hapje tot happening: elke keer dagen we ons zelf uit, alsof het ons eigen feest is’
Een groot personeelsfeest om de medewerkers in het zonnetje te zetten. Vader die 80 jaar wordt. De openingsreceptie van het nieuwe pand. Een BBQ ter gelegenheid van een 25-jarige bruiloft. Stuk voor stuk speciale momenten die je een feestelijk tintje wilt geven. Bij het organiseren van een evenement komt nogal wat kijken.
Bij een geslaagd evenement versterken alle componenten elkaar, waarbij het eten een cruciaal onderdeel is. Lekker eten stemt vrolijk. Het levert gespreksstof op en het zorgt ervoor dat we met een positief gevoel terug kijken op de feestelijke gelegenheid.
Familiegevoel
Roy Tinneveld had een jeugddroom: een eigen cateringbedrijf. Vijf jaar geleden trok hij de stoute schoenen aan. Hing zijn baan aan de wilgen en nam de sprong in het diepe. Tot op de laatste euro van zijn spaargeld investeerde hij. Nog voordat hij de sleutel van zijn pand had, had hij zijn eerste cateringsopdracht. Roy: “Al snel werd het te druk en is mijn zus Jessy erbij gekomen. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot zes vaste medewerkers en 22 parttimers.” Samen maken zij van elk evenement een feest. Jessy: “Onze medewerkers zijn extreem betrokken. Iedere medewerker is van toegevoegde waarde en een belangrijke schakel in het slagen van een evenement. Het voelt alsof we een grote familie zijn. Ideeën worden hier gewaardeerd. Nieuwe smaken proberen we samen uit zodat wij gerechten ook echt iets eigens kunnen geven. ”
Smaakbeleving
Roy: “Wij willen samen met de klant een happening creëren. Een klant wil met zijn evenement onderscheidend zijn. Het is onze uitdaging om keer op keer iets unieks neer te zetten. Je houdt rekening met de aard van het bedrijf, de locatie en de weersomstandigheden. De smaakbehoefte van ieder mens is anders, maar ook al kiest men voor een traditioneel hapje, dan maken wij daar ook iets bijzonders van. Het doel van het evenement is het uitgangspunt, vervolgens gaan we de wensen invullen en komen we met ideeën. Het gaat om meer dan smaak alleen. We willen verrassen met hippe gerechten en bijpassende decoratie. Daarna kijken we naar het logistieke proces. Is het opbouwschema van de tentenbouwer, licht en geluid en styling bijvoorbeeld goed op elkaar afgestemd? Is aan alles gedacht? Details maken van een event een happening. De verkeerde kleur van tafelrokken kan al ontzettend storen. De details in het totale plaatje zorgen voor een kloppend geheel.”
Beleving
Jessy vult aan: “Als je Dé Smaakcateraar inschakelt, hoef je geen evenementenbureau in te huren. Wij regelen een evenement van A tot Z en werken desgewenst met de leveranciers van de klant. Een evenement is een beleving. Met een mooie presentatie van het eten zorg je direct voor een eye catcher. Tijdens een live cooking betrekken we onze gasten erbij door uitleg te geven over de bereiding en ingrediënten. Shared Dinning is een nieuwe trend. Op verschillende planken worden heerlijkheden geserveerd, die je samen deelt. ”
Hip en trendy
Roy: “Op uitnodiging van Raymond Clements van Sligro gaan we regelmatig naar Rungis in Parijs, de grootste versmarkt van Europa . Een waar food walhalla voor food lovers. Daar en op andere vakbeurzen pik ik de trends op. Ik probeer mezelf elke keer uit te dagen. Wat gaan we anders doen? Bewust werken we daarom met stagiaires zowel op kantoor als in de keuken. Jonge mensen hebben frisse ideeën. Bovendien is de praktijk de beste leerweg. We werken met verse producten. Niets komt uit een pakje of zakje. Kwaliteit waarborgen we eveneens door een snelle levertijd. Vers bereid voedsel moet zo snel mogelijk op het bord van de gast komen. Eten dat een uur warm gehouden wordt, verliest aan smaak. Dat voorkomen wij door goed logistiek te plannen en te rijden met koelwagens die optimale versheid van je producten garandeert.”
Wees welkom
De deur staat altijd open voor klanten die een feest willen organiseren. Jessy: “Of het nu om een hapje of happening gaat, iedereen krijgt evenveel aandacht. We hebben verschillende concepten zoals buffetten, walking diners en in het bijzonder de ‘Megaspies’.Deze enorme spies bestaat uit vijf stukken gegaard vlees voor op de houtskool BBQ. Net even wat anders dan de geijkte BBQ. Al kunnen we die natuurlijk ook verzorgen.” Roy: “Niets is standaard. Zo hebben we voor de nieuwjaarsreceptie van STMG de Eusebiuskerk omgetoverd tot een warme huiskamer met chesterfields, kandelaars, open haard en een smaakvol buffet. En we zijn meer dan trots op het feit dat we invulling mogen geven aan de eerste bijeenkomst voor Regio Arnhem Nijmegen Ontmoet op 7 mei bij de Giro. Het wordt in ieder geval iets met roze en helemaal trendy. Meer verraad ik niet.”
Roy onderneemt en kookt vanuit zijn hart met een overdosis enthousiasme. Wij zijn benieuwd wat we 7 mei voorgeschoteld krijgen tijdens de Giro.
Nijmegen Business