Artikelen
13 mei 2014
Vernieuwd ‘Made in Arnhem’ profileert modestad Arnhem
Op maandag 12 mei is de nieuwe Made in Arnhem campagne ‘Arnhem krijgt je plat’ van start gegaan. Het motto verwijst naar de shoppende bezoekster, die na een dagje shoppen in het Arnhemse modekwartier met volle tassen uitgeput op haar Arnhemse (hotel)bed valt. Het thema is omgezet in een opvallend beeld, dat door een gewaagde en frisse insteek een hoge attentiewaarde heeft. Tijdens de campagne wordt er op Facebook een like & win-actie uitgezet, waarmee de modebewuste vrouw in de Nacht van de Mode op 14 juni een overnachting in het Arnhemse Modehotel Modez! kan winnen. Qua timing sluit de campagne aan bij het Fashion Festival Arnhem, dat in juni voor het eerst plaatsvindt.
Arnhem heeft zich met de modeopleiding van ArtEZ, het Modekwartier in de wijk Klarendal en niet te vergeten een groot aantal bekende mode-ontwerpers ontwikkeld tot een modecentrum met nationale en zelfs internationale allure. Om Arnhem als modestad en creatief centrum onder de aandacht te brengen worden onder de noemer Mode=Arnhem tal van activiteiten ontplooid. In de periode van 1 juni tot en met 6 juli wordt bijvoorbeeld voor het eerst het Fashion Festival Arnhem georganiseerd, waarin initiatieven op het gebied van mode en design, zoals de Graduation Show van ArtEZ, de ArtEZ Finals, de Fashionata Cirque de la Mode, de Nacht van de Mode, het WIT WKND ARNHEM en de Arnhemse Stockdagen plaatsvinden. Het Fashion Festival Arnhem moet uitgroeien tot een blijvend platform om de creatieve kracht van Arnhem aan een breed publiek te tonen. Bij het festival zijn bekende Arnhemse ontwerpers als Spijkers en Spijkers, Sjaak Hullekes, Trix & Rees, maar ook ArtEZ, culturele instellingen en ondernemersverenigingen betrokken. De Nacht van de Mode vindt ook plaats in die periode, op 14 juni in het Modekwartier. Daar geven alle bekende Arnhemse fashion & design ontwerpers acte de présence. De winkels zijn tot middernacht geopend en er zijn modeshows, optredens, exposities, theater, muziek en heerlijke hapjes en drankjes. Een fantastisch evenement voor mode- en kunstliefhebbers.
Abri, social media en print
De campagne ‘Arnhem krijgt je plat’ richt zich met name op de Randstad en wordt zowel outdoor, in printmedia als online ingezet. De campagne startte op 12 mei met een abri-campagne in het film- en cultuurnetwerk in de Randstad. In Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hangen op 320 plekken affiches. De online activiteiten bestaan uit een Facebook en Twitter campagne via Uit in Arnhem en een aantal andere kanalen. Op 24 mei verschijnt er een glossy Gelderland Special als bijlage bij De Telegraaf en VROUW, die ook via verblijfsaccommodaties verspreid wordt.
‘Made in Arnhem versterkt profiel’
“De campagne past uitstekend in de ambities van Arnhem om samen met zo veel mogelijk partijen het profiel van de stad als toonaangevende creatieve, groene en zakelijke hotspot verder te versterken”, zegt citymarketing coördinator Michiel van der Schaaf. “We zetten de campagne Made in Arnhem gericht in om onze doelgroepen te bereiken. Voor de creatieve industrie, die een sterk aanzuigende werking op toeristen en winkelpubliek kan hebben, biedt de Randstad en met name Amsterdam een enorme communicatiekracht. Dus is het slim om de hoofdstad als podium voor de campagne te gebruiken, vanzelfsprekend gecombineerd met zichtbaarheid in Arnhem zelf en op de social media, die we heel gericht kunnen inkopen. Onder meer via een al lopende campagne van onze partner Regiomarketing Gelderland waarbij De Telegraaf als grootste ochtendkrant van ons land wordt ingezet. Zo bereiken we maximaal effect tegen minimale kosten.”
Arnhem Business