Artikelen
24 januari 2017
Vernieuwde energie en beleving van Story Nijmegen
De nieuwe showroom van autodealer Story Nijmegen is een regelrechte eye-catcher. Voor vestigingsdirecteur Roger Kranendijk (48) en zijn team wordt het intensieve verhuizingsproces hier flink beloond. “Het resultaat is een verfrissende locatie die alle mogelijkheden biedt om onze BMW’s en MINI’s te beleven.”
Met hun nieuwe gebouw aan de Neerbosscheweg 4 betrekt Story Nijmegen een prominente en strategische locatie in de stad: duidelijk zichtbaar en uitstekend te bereiken. “We zijn niet alleen erg trots op de uitstraling, maar ook op de nieuwe indeling van onze nieuwe locatie. Daarmee sluiten wij aan op de modernste standaarden die BMW hanteert. De grote raampartijen geven niet alleen een markante aanblik, maar zorgen ook voor veel licht en een gevoel van ruimte. Prettig voor de klant én onze werknemers.”
Twan van Kempen
In een totaal van 1650 vierkante meter komt elk onderdeel van Story Nijmegen goed tot zijn recht. “De nieuwe showroom ademt de betrouwbaarheid en luxe waar BMW voor staat. Met achtentwintig modelvarianten van de BMW 1- en 2-serie wordt de drempel om te kiezen voor een BMW een stuk lager. De BMW i serie krijgt een prominente plaats op een platform in de showroom. Deze elektrische en hybride auto’s sluiten aan op de filosofie van Nijmegen als groene stad. Voor de jonggebruikte BMW’s is ook een aparte ruimte ingericht.”
‘Houd mensen op de hoogte tijdens de verhuizing. Zo worden zij betrokken deelgenoten van het proces.’
Vanaf dit jaar is Story Nijmegen ook een volwaardige MINI-dealer. Hiervoor is een aparte showroom ingericht met een lichte uitstraling. “Met deze MINI’s halen we een jonge en verfrissende sfeer in huis, die ook voor zakelijke rijders een welkome aanvulling is. Daarmee is het totaalpakket van MINI- en BMW-beleving compleet.”
Bas van de Weerdt
Eerste indruk telt
“Vroeger kwamen mensen drie tot vijf keer langs om een aankoop te doen”, vertelt verkoopadviseur Bas van de Weerdt (42). “De eerste bezoeken waren vooral ter oriëntatie en om informatie op te doen. Tegenwoordig is de klant al flink wat wijzer dankzij het inlezen op internet en is een aankoop na één of twee bezoeken gedaan. Het contactmoment is korter en ligt er veel meer nadruk op de beleving tijdens een bezoek.”
Voorzien in behoeftes van de klant terwijl wij werken aan de auto is dus van uiterst belang. “Fauteuils in het midden van de showroom vormen de ideale huiskamer waar klanten comfortabel verblijven, temidden van de modellen. Een koffiebar voorziet hen ondertussen van een versnapering. Er zijn zelfs werktafels geïnstalleerd zodat de wachttijd efficiënt gebruikt kan worden”, legt Roger uit. “De nieuwe locatie belichaamt perfect onze huidige visie en koers, waarbij gastheerschap een grote rol speelt. Wij bieden vele soorten modellen in uiteenlopende prijsklasses met een beleving voor jong en oud. Nu het nieuwe pand is geopend, nemen wij extra de tijd om onze bezoekers rond te leiden. Workshops en lezingen over de autowereld vormen een uitnodiging om vrijblijvend onze showroom binnen te stappen. Tijdens testdagen, zoals onze Ride & Drive, is een selectie van onze MINI’s en BMW’s zelf te ervaren.”
Vernieuwde energie
Roger kijkt terug op een intensieve én leerzame periode. “Wij zijn dankbaar dat wij met onze partners en leveranciers deze verhuizing succesvol hebben doorlopen. Ook is het belangrijk om klanten, partners en personeel deelgenoot te maken van het verhuizingsproces. Via mailberichten delen wij vorderingen en Facebook biedt de mooie mogelijkheid om videoberichten en acties te verspreiden.” Bas vult aan: “Ik werk elf jaar bij Story Nijmegen. Onze medewerkers en ikzelf hebben lang op dit moment gewacht. Het geeft een enorme boost en deze positieve energie willen wij dolgraag met iedereen delen. De eerste bezoekers zijn erg positief en met vertrouwen gaan wij 2017 tegemoet.”
