Artikelen
14 oktober 2014
VT Telecom brengt helderheid in telefonie
Bart van Thiel opende op 1 januari 2012 zijn nieuwe kantoor aan de Infanteriestraat in Velp bij Grave. Hij had een duidelijk doel voor ogen: klanten helpen het juiste pad te vinden in de mistige wereld van telecom, zowel voor vast als mobiel. “En dan blijkt vanzelf dat elk advies een kwestie is van maatwerk, want elk bedrijf is anders en heeft dus een andere communicatievraag.”
Volgens Bart van Thiel kenmerkt de markt van telecommunicatie zich door een grote dynamiek. “Het gaat voor bedrijven vaak te snel en te heftig. De liberalisatie van de markt, VoIP en cloudoplossingen hebben een markt gecreëerd met een onoverzichtelijke verzameling van netwerken en producten. Er is zoveel keus dat ondernemers door de bomen het bos niet meer zien en dus snel een verkeerde keuze maken die niet alleen niet efficiënt werkt, maar ook te veel geld kost. Dan heeft een bedrijf een onafhankelijke belangenbehartiger nodig die licht brengt in de duisternis, die helder en transparant vertelt wat de mogelijkheden zijn en welke kosten daaraan zijn verbonden. Dat werkt, de ervaring leert ons dat wij voor bedrijven gemiddeld zo’n 25% kunnen besparen op kosten voor vaste en mobiele telefonie. Dan praat je vaak over veel geld.”
Maatwerk
Bedrijven realiseren zich onvoldoende dat hun communicatievraag uniek is. “Dat is volledig afhankelijk van hun organisatie, zijn er veel buitendienstmedewerkers, hoe ziet hun netwerk er uit en hoe intensief worden de apparaten gebruikt? Ze worden bestookt met de nieuwste hypes, tegenwoordig de cloud, maar dat werkt echt niet voor iedereen. Dan is het zaak om je te laten informeren door iemand die deze wereld kent, maar die ook onafhankelijk opereert. We werken bijvoorbeeld met KPN Telecom, Vodafone, Telfort en Yes Telecom. Daarin zoeken we de beste aanbieders voor het bedrijf. Dat geldt niet alleen voor de aanbieders, maar ook voor de hardware. Ook daarin zit veel verschil. Is het traject doorlopen, dan laten we de klant niet los. In onze aftersales ligt bijvoorbeeld ook besloten dat we de klant op afstand volgen, bekijken hoe zijn telecomfacturen zijn opgebouwd, of hij nog steeds de beste oplossing heeft of dat er mogelijkheden zijn om te besparen. Dat doen we omdat we op zoek zijn naar langdurige klantrelaties en dan moeten je diensten goed op orde zijn. Elke drie maanden controleren we de facturen van klanten om te kijken of we nog iets moeten aanpassen of niet.”
JVC
JVC Bart van Thiel is nu vier jaar lid van de businessclub van JVC. “Een prettige omgeving, toegankelijk, laagdrempelig en het heeft me ook omzet opgeleverd. Dit is geen promo-praatje, dat is echt zo. Ik startte bijvoorbeeld zo’n twee jaar geleden een acquisitiecampagne onder collega-clubleden, niet iedereen werd klant, maar iedereen wilde wel even naar mijn verhaal luisteren. Dat is wat het verschil maakt.”