Artikelen
2 november 2020
Waarom eigenlijk niet MJFP?
‘Samen moeten we het doen’. Sinds maart is dit het devies rond de beheersing van corona, maar het zou net zo goed het motto van MJFP Financiële Planning kunnen zijn. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) zit diepgeworteld in het DNA van het kantoor. Niet voor niets kreeg Mathieu Fluit onlangs de Zilveren Waalbrugspeld opgespeld door Burgemeester Hubert Bruls van de Gemeente Nijmegen; een onderscheiding voor mensen die zich minimaal 10 jaar op bijzondere wijze hebben ingezet voor de Nijmeegse samenleving. Assurantieadviseur Zakelijk van MJFP Financiële Planning Robert van Soerland benadrukt: “Ons gaat het ondanks de crisis voor de wind, des te meer reden om ons te bekommeren om de mensen om ons heen.”
MJFP Financiële Planning is al jaren donateur van Stichting Vrienden van het Wijchens Kerstpakket. In die periode zetten vrijwilligers zich elk jaar in om iets extra’s voor kwetsbare mensen in de regio Wijchen te doen. Onlangs heeft MJFP Financiële Planning, náást een eigen bijdrage tezamen met voornoemde stichting, succesvol een beroep kunnen doen op de goede doelen pot van de coöperatieve verzekeraar Nh1816. Hierdoor werd het mogelijk om 500 zorgmedewerkers van diverse Wijchense instellingen te bedanken met een tegoedbon voor IJscafé ’t Hart van Wijchen.
STEUNEN VAN GOEDE DOELEN
Verder bundelden Nh1816 en MJFP Financiële Planning samen met de Sportsociëteit hun krachten om het ‘soepinitiatief’ van Restaurant ’t Sfeerhuys bij de Looimolen financieel te steunen. Het restaurant startte direct aan het begin van de coronacrisis met het maken van soep voor alle voedselbanken in de regio Nijmegen, Wijchen en Beuningen. Mathieu: “We zijn blij als commercieel bedrijf een bijdrage te kunnen leveren en zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.” Dat blijkt verder ook uit een derde initiatief: het sponsoren van stamceldonorbank Matchis. Mathieu maakte de afgelopen tien jaar het jaarlijkse golftoernooi tot een groot succes. Door corona kan dat dit jaar niet doorgaan, maar in deze moeilijke tijd wil hij toch iets extra’s betekenen. “Daarom hebben wij voor de komende drie maanden, mede dankzij een donatie van de Vrienden van de Stamceldonorbank en Nh1816, de financiering geregeld van de online reclamecampagne ‘Kom in beweging voor Matchis’”.
“ We zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid ”
FOCUS OP WIJCHEN
Net als Mathieu voelt Robert zich sterk verbonden met de regio en kent deze ook goed. Zo liggen er roots in Wijchen en hebben verschillende familieleden er bedrijven in diverse branches. Verder beschikt hij over enkele decennia aan kennis en ervaring in het bank- en verzekeringswezen, ook in Wijchen. “We willen Wijchense ondernemers langs deze weg dan ook graag uitnodigen om met MJFP Financiële Planning in gesprek te gaan om hen te laten zien wat onze dienstverlening inhoudt”, aldus Robert. “We verkopen geen eigen producten, maar adviseren op een transparante en onafhankelijke wijze over mogelijkheden en oplossingen die de verzekeringsmarkt biedt. We bekijken en beoordelen vervolgens welke daarvan het beste aansluit(en) bij ieders persoonlijke situatie. Vervolgens behartigen wij jouw belangen richting bank, verzekeraar en andere betrokken partijen en nemen de zorg voor alle financiële zaken uit handen.”
KLEINSCHALIG & PERSOONLIJK
“Bij MJFP Financiële Planning ben je geen polisnummer of postcode met huisnummer, maar streven wij naar persoonlijk contact”, aldus Mathieu. “Wij kennen onze klanten als zij bellen. We willen daarom als kantoor ook niet heel veel groter worden en nodigen je graag uit voor een kop koffie om persoonlijk kennis te maken.” Het is dus niet verwonderlijk dat MJFP Financiële Planning in klanttevredenheidsonderzoeken en reviews hoge waarderingen krijgt. De slogan zegt het: ‘Samen moeten we het doen…’ MJFP Financiële Planning geeft hier heel concreet invulling aan door diverse goede doelen te steunen en door náást de klant te staan.
Meer weten? Kijk op MJFP.
Nijmegen Business