Google Ads
23 november 2021
Wat is Google Ads?
Als je bezig bent met SEO (zoekmachine optimalisatie) dan heb je vast al eens gehoord van Google Ads. Wat zijn dit precies en wat kun je ermee bereiken? Daar lees je alles over in dit blog. In het kort komt het erop neer dat je middels Google Ads (advertenties op Google) een heel gericht publiek kunt bereiken, die in de advertentie op de link naar jouw website klikken. Als ze eenmaal op je website landen is het natuurlijk zaak om van deze bezoekers klanten te maken, maar daar moet je zelf voor zorgen. Google Ads zijn puur bedoeld om meer bezoekers te krijgen, en wat je daar vervolgens mee doet is aan jou.
Succesvol van Google Ads gebruikmaken
Ben je van plan een Google Adwords campagne op te starten? Het is in principe niet zo moeilijk om de campagne aan te maken, maar de juiste doelgroep en strategie kiezen is lastiger dan je denkt. Je moet vaak veel gerichter mensen benaderen dan je denkt, en verstand hebben van het online gedrag van deze doelgroep. Een Google Adwords specialist kan je daarbij helpen. Deze is gespecialiseerd in het aanmaken van dit soort online campagnes, en weet precies hoe je zoveel mogelijk uit je advertentiebudget haalt.
SEO of SEA?
Als je wilt adverteren op Google dan valt dat onder de noemer SEA, oftewel Search Engine Optimization. Dit is altijd betaald. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om eerst aandacht aan je SEO te besteden (Search Engine Optimization). Daarmee zorg je ervoor dat je hoger zult staan in de organische zoekresultaten, direct onder de advertenties. Je staat dan weliswaar en paar plekken lager, maar het is wel gratis. De beste methode voor de meeste bedrijven is echter om SEO en SEA met elkaar te combineren, en met enkele zoekwoorden (anchors) een Google Adwords campagne op te zetten. Een Google Adwords specialist zal je niet alleen vertellen waarom, maar ook met welke anchors je dat het beste kunt doen en hoe je doelgroep er uitziet.
Zorg voor een goede landingspagina
In principe zorg je er middels Google Ads voor dat je meer bezoekers naar je website trekt. Je wilt van deze bezoekers echter tevens klanten maken, en hebt dus een goede landingspagina nodig. Een landingspagina is de pagina waar mensen op terecht komen wanneer ze op de link in de advertentie klikken. Deze pagina moet precies de juiste informatie geven, en voorzien zijn van een duidelijke call-to-action. De informatie moet verdeeld zijn over niet te lange alinea’s, met logische titels die vertellen wat de lezer kan verwachten. Mooie afbeeldingen of zelfs video’s geven de bezoeker een duidelijk beeld van wat je te bieden hebt, en zorgen tevens voor een visueel aantrekkelijke landingspagina.
Als je je landingspagina slim inricht, en de bezoeker precies datgene biedt waar die in Google naar op zoek was, zal deze overgaan tot actie. Met andere woorden: de bezoeker zal tot aankoop overgaan of contact opnemen om jouw diensten te bespreken. En dat is het uiteindelijke doel van je Google Ads. Een Google Adwords specialist kan je zowel helpen bij het opzetten van de advertentiecampagne als met het inrichten van je landingspagina’s, zodat jij van elke bezoeker een klant maakt!
Nieuws