N.E.C. Business & OSRN
1 september 2021
‘We gaan voor een duurzaam partnership, het creëren van meerwaarde staat hierin centraal’
Wat hebben N.E.C. Business en de Ondernemers Sociëteit Regio Nijmegen (OSRN) te bieden aan ondernemend Rijk van Nijmegen en zelfs aan ondernemend Nederland? Sales manager Willem Reijnen vertelt dat de twee netwerken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en alle relaties omvatten die N.E.C. heeft. N.E.C. Business & OSRN vormen samen een sterk marketing- en mediaplatform, dat bij kan dragen aan de ontwikkeling van de organisaties die zijn aangesloten.
Sinds N.E.C. weer gepromoveerd is naar de eredivisie, zag de club niet alleen een stijging in het aantal verkochte seizoenkaarten, maar is ook het ledenaantal van N.E.C. Business & OSRN fors gestegen. Momenteel telt het netwerk circa 320 leden. Minimaal één keer per maand is er een activiteit. Op het moment dat ik dit artikel schreef, vond de OSRN Golfdag plaats. “Circa 60 à 70 ondernemers bieden we op die manier een netwerkmoment in informele sfeer. Bovendien past het sportieve element goed bij de club. Wat we willen bereiken, is dat onze leden bij een vraagstuk altijd als eerste aan elkaar denken om zodoende meerwaarde te creëren voor beide partijen. We hebben ook leden die bijvoorbeeld buiten de regio gevestigd zijn, maar binnen de regio veel klanten bedienen.
Van sponsoring naar partnership
“Sponsoring in de traditionele betekenis van het woord, is niet iets wat we als N.E.C. Business & OSRN nastreven”, aldus Willem. “De sponsor is niet langer slechts de gevende partij, maar inmiddels ook een ontvangende partij. “We gaan namelijk voor een duurzaam partnership, waarin het creëren van meerwaarde centraal staat.” Aan dat partnership geeft men op de meest uiteenlopende manieren vorm. Er worden daarbij verschillende ‘pijlers’ gehanteerd, denk aan: business development, medewerkerstevredenheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en naamsbekendheid. “Het merendeel van de leden is aangesloten om zakelijk gewin te realiseren, dit kunnen zij bereiken door het eigen netwerk uit te breiden en te versterken. De gun-factor speelt hierin een belangrijke rol.” Een goed voorbeeld van hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt bevorderd, is de SNS Bank. Willem: “Zij zijn jarenlang commercieel partner geweest van N.E.C. Business & OSRN en hebben onlangs besloten om de focus meer te leggen op de maatschappij. Onze maatschappelijke stichting sluit hier naadloos bij aan.’’
Lid worden van de N.E.C. Business & OSRN?
Je stapt in op ieder gewenst moment. Omdat N.E.C. Business & OSRN onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, gaat een lidmaatschap van de OSRN altijd gepaard met een investering bij N.E.C. en andersom. De invulling ervan is mede afhankelijk van de wensen, behoeften en doelstellingen van de betreffende partner.
Meer weten? Kijk op N.E.C. Business of neem contact op met Willem Reijnen (06 22 2931 48 / Willem.Reijnen@nec-nijmegen.nl)
Nijmegen BusinessNetwerken