Artikelen
29 november 2019
Zetacom: We nemen de volledige zorg voor de ICT-infrastructuur uit handen
System integrator Zetacom helpt organisaties hun werkprocessen efficiënter in te richten, met een combinatie van de juiste producten en soepele ICT-oplossingen. Dit doet Zetacom voor het mkb, de grootzakelijke markt en in de zorgsector. Sinds twee jaar heeft ook mobiele communicatie en security een belangrijke rol gekregen in het portfolio, door de overname van het Arnhemse bedrijf Creaforti. Gerald Gremmen (salesmanager) en Erik Rieken (commercieel directeur) vertellen wat dit klanten én Arnhem oplevert.
Begin 2018 nam Zetacom Creaforti over en breidde daarmee uit van 140 naar 180 specialisten, van 2 naar 3 locaties én naar een breder porfolio. Erik licht deze stap toe: “Zetacom neemt de volledige zorg voor de ICT-infrastructuur uit handen. Voor klanten hoort daarbij steeds vaker mobiele telefonie. Met de overname van Creaforti vullen we onze kennis van vaste telefonie aan met expertise in mobiele telefonie, voor KPN, Vodafone en T-Mobile.”
‘ Mobiele telefonie is meer dan bellen, het is onderdeel van het werkproces ‘
Training op de werkvloer
De 40 collega’s van Creaforti en de 140 van Zetacom kregen zo te maken met een uitbreiding van hun dienst-verlening. Daarom startten ze een trainingstraject, gebaseerd op de praktijk. Gerald vertelt: “We kozen voor een buddysysteem: collega’s liepen met elkaar mee en leerden zo op de werkvloer.”
Extra dienstverlening: security
Wat doe je als je de werktelefoon verliest? Moet je dit melden in het kader van de AVG? Ook hierin kan Zetacom de klant nu ontzorgen. Erik legt uit: “Mobiele telefonie is echt onderdeel van het werkproces. Het gaat niet alleen om het technische stuk bellen en gebeld worden. Je deelt er ook documenten mee, slaat contact-gegevens op, mailt. En daarom is het belangrijk dat dit goed beveiligd is. Zo voldoe je aan de nieuwste wetgeving en voorkom je dat informatie in verkeerde handen valt.”
‘ Iets terugdoen voor Arnhem, dat is belangrijk voor Zetacom ’
Ondersteuning eindgebruikers
Een complete dienstverlening betekent ook: eindgebruikers ondersteunen. Gerald: “Is een systeem eenmaal naar wens ingeregeld, dan krijgt de klant ook te maken met collega’s die vragen hebben over applicaties, hun telefoon of andere IT-kwesties. Met die vragen kunnen ze bij Zetacom terecht. Zo hoeven organisaties niet zelf complexe vragen te beantwoorden en techno-logische ontwikkelingen bij te houden. Wij dragen die verantwoordelijkheid.”
Zichtbaar in Arnhem
De locatie in Arnhem staat open voor alle medewerkers van Zetacom. Het is een inspirerende, open ruimte waarin collega’s elkaar ontmoeten. “Locatieonafhankelijk werken is een uitkomst, maar het is prettig om ook een plek hebben waar je naartoe kunt”, aldus Gerald. De Arnhemse locatie is daarnaast essentieel om in contact te blijven met de lokale klanten én betrokken te zijn bij het Arnhemse. Daarom organiseert Zetacom hier regelmatig klantevents zoals ontbijtsessies en bijeenkomsten van netwerkgroepen.
Zorg van de toekomst: samenwerking Astrum College
“Iets terugdoen voor Arnhem, dat is belangrijk voor Zetacom,” benadrukt Erik. “Daarom sponsoren we diverse evenementen en werken we samen met het Astrum College. We hebben hier samen een leslokaal ingericht als zorgruimte met slaapkamers en een woonkamer, voorzien van alle zorgtechnologie waarmee zorgmedewerkers te maken krijgen. Mbo-studenten die een zorgopleiding volgen en ICT-studenten worden zo nog beter voorbereid op technologische ontwikkelingen.”
Bijdragen aan economische ontwikkeling
Erik verwacht veel te kunnen betekenen in de regio Arnhem/Nijmegen. “Er zijn volop economische ontwikkelingen, hier gebeurt het. En daar zien wij een uitdaging: mooie organisaties met een complexe infrastructuur efficiënter helpen werken met slimme IT-oplossingen. Zodat ze tijd en kosten besparen én prettiger werken.”
Meer weten? Kijk op www.zetacom.nl
Arnhem Business