Artikelen
17 september 2014
Glaspunt verzorgt dag en nacht landelijke glasservice
Het begon allemaal generaties geleden als Gelderse Glasservice. Een Arnhems familiebedrijf, dat alle werkzaamheden op het gebied van glas in Arnhem en later in de regio Gelderland verzorgde. Later kwam de regio Utrecht erbij (Samenwerkende Glasbedrijven) en vervolgens Brabant (De Glaswacht). Inmiddels werken er 39 medewerkers bij Glaspunt.
Daarna startte de ontwikkeling van een landelijk dekkende organisatie van samenwerkende zelfstandige glasbedrijven, met dezelfde uitstraling en werkend volgens dezelfde hoogstaande kwaliteitsnormen. Want volgens directeur Ramón Ciuráns ligt het onderscheidend vermogen in de SUS-factor: service, uitstraling en snelheid.
Op dit moment werkt Glaspunt met veertig Glaspunt-partners verspreid over Nederland dag en nacht aan glasschadeherstel voor bedrijven en particulieren. Ramón Ciuráns is er sinds tien jaar directeur. “We hebben dat landelijke netwerk stap voor stap gerealiseerd, zoekend naar bedrijven die passen binnen onze filosofie en die ook bereid waren onze SUS-factor te volgen. Dan praat je over service, uitstraling en snelheid. Wanneer we het over Service hebben, praten we niet alleen over vijftien jaar garantie (als enige in Nederland), maar ook over de kwaliteit van onze medewerkers en over de breedte van onze dienstverlening. We lossen alle problemen bij glasschade direct op en zijn binnen 30 minuten ter plekke aanwezig. De Uitstraling van mensen en organisatie is voor ons belangrijk. Glaspunt moet in alles wat we doen herkenbaar zijn als de betrouwbare partner bij glasschade. In onze opvallende rode en gele huisstijl van onze voertuigen, onze professionele materialen, maar ook in de kleding van onze deskundige en ervaren medewerkers. Wij zijn in alles herkenbaar.”
Snelheid
Glasschade is altijd vervelend en een klant wil voor alles een snelle oplossing. Ramón Ciuráns : “Die bieden wij dag en nacht. Op ons hoofdkantoor in Arnhem is de meldkamer, de klantenservice, 24/7 bemand. Vanuit daar wordt alles geregeld, de afhandeling van elk schadegeval tot en met het verzorgen van de factuur. Maar ook de commerciële tak, die klanten kan adviseren op het gebied van bijvoorbeeld isolerend glas als het gaat om energiebesparing of gelaagd glas als het gaat om veiligheid. Elke melding wordt telefonisch meteen aangenomen door een medewerker van Glaspunt en vervolgens vol geautomatiseerd per SMS doorgegeven aan de dichtstbijzijnde glaszetter. Die gaat op pad en zorgt voor een noodvoorziening om vervolgens als de klant dat wenst een dag later al het origineel te plaatsen. De glaszetter bestelt dezelfde dag het originele glas, hij ruimt de glasscherven en de rommel op en wast zodra de nieuwe ruit is geplaatst deze direct met onze Glaspuntcleaner. Als de werkzaamheden zijn verricht en de klant helemaal tevreden is ontvangt hij de Glaspunt glas cleaner gratis. Deze flacon is natuurlijk volledig uitgevoerd in onze geel/rode huisstijl, dat vergeet een klant namelijk nooit meer. Het zijn juist die kleine dingen die het verschil maken”, aldus Ramón Ciuráns. “Onze medewerkers zijn allemaal geschoold in het openen en afdichten van deuren en in het kader van zaakwaarneming bij opdracht van bijvoorbeeld de politie, helpen wij de klant als het gaat om inbraakherstel of hulpverlening. Indien een klant verzekert is handelen we de zaken direct af met een verzekeraar. De kennis en ervaring van de glaszetter, zijn uitstraling en de snelheid, de uitvoering van het werk, snel het nieuwe glas plaatsen met daarbij het opruimen van de rommel, het wassen van de ramen, werken volgens de laatste norm, onze ISO-certificering en de 15 jaar garantie en natuurlijk onze dag en nacht bereikbaarheid maken ons bijzonder. Dat maakt van Glaspunt een betrouwbare partner in geval van glasschade.”
Glaspunt Partners
De landelijke dekking met geselecteerde glasbedrijven werkt uitstekend. “Wij werken in een soort van franchise-formule, uitstekend werkbaar en voordelig voor alle partners. Zij zien dan ook de vele voordelen van samenwerking, wij leveren de opdrachten aan, zij zorgen voor keurig werk, wij voor de administratieve afhandeling. Bovendien zijn wij door onze werkwijze en uitstraling inmiddels uitgegroeid tot een sterk merk in Nederland. Wij zijn door ons full serviceconcept een gewaardeerde partner voor verzekeraars, woningbouwcorporaties, vastgoedbeheerders, gemeenten, politie en hulpdiensten. Zelf een keer glasschade? Bel 0800 0003 en het wordt binnen de kortste keren geregeld. Gegarandeerd.”